SolarEdge | Geen verbinding of data
Mocht de SolarEdge zonnepanelen installatie geen verbinding maken, controleer dan eerst de netwerkkabel van de omvormer of de wifi verbinding. Een wijziging van internetprovider of wifi wachtwoord bij een draadloze verbinding betekent bijvoorbeeld dat er opnieuw een verbinding gemaakt dient te worden. Een correcte werking van de internetverbinding is van belang om de zonnepaneel installatie in de gaten te houden, wij adviseren regelmatig een korte blik op de app te werpen.
Indien er sprake is van een bekabelde verbinding, volg dan de volgende stappen:
- Vanuit de omvormer loopt een internetkabel naar het modem/router. Controleer of deze kabel nog steeds goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van de omvormer.
- Start de modem opnieuw op. Zet modem/router minimaal 1 minuut uit.
- Start de omvormer opnieuw op. Zet daarvoor de rode schakelaar onder aan de omvormer op 0 en zet de zekering/aardlekautomaat van de omvormer in de meterkast uit. Het display, als aanwezig, gaat nu uit. Wacht 10 minuten en draai de schakelaar dan weer op 1. Controleer de van de omvormer
Heeft de omvormer geen display aan de voorzijde, dan kun je de status van de omvormer uitlezen a.d.h.v. de status LEDS aan de onderzijde van de omvormer. Betekenis kleuren LEDS
Bekijk via de instructievideo hoe de wifi-verbinding van de omvormer opnieuw tot stand te brengen. Instructie SolarEdge wifi-verbinding
Meer artikelen
Bekijk alle artikelen »![Geen verbinding, uitval of storing zonnepaneelinstallatie? | Checklist](
https://ikwordgroen.nl/wp-content/themes/ikwordgroen/images/png/background__thumbnail.png )
Mocht de app van de zonnepanelen geen gegevens tonen of mochten de zonnepanelen geen verbinding maken, kan dat verschillende oorzaken hebben. Een correcte werking van de monitoring is belang voor de om het juist functioneren van de installatie in de gaten te houden. Soms zijn de oorzaken duidelijk, bij sneeuw...
![Goodwe omvormer | Wifi verbinding](
https://ikwordgroen.nl/wp-content/themes/ikwordgroen/images/png/background__thumbnail.png )
Neem de volgende stappen om de wifi verbinding van je Goodwe omvormer opnieuw tot stand te brengen. Wifi instructies Goodwe
![SolarEdge | Geen verbinding of data](
https://ikwordgroen.nl/wp-content/themes/ikwordgroen/images/png/background__thumbnail.png )
Mocht de SolarEdge zonnepanelen installatie geen verbinding maken, controleer dan eerst de netwerkkabel van de omvormer of de wifi verbinding. Een wijziging van internetprovider of wifi wachtwoord bij een draadloze verbinding betekent bijvoorbeeld dat er opnieuw een verbinding gemaakt dient te worden. Een correcte werking van de internetverbinding is van...