« Terug

SolarEdge | Geen verbinding of data

Mocht de SolarEdge zonnepanelen installatie geen verbinding maken, controleer dan eerst de netwerkkabel van de omvormer of de wifi verbinding.  Een wijziging van internetprovider of wifi wachtwoord bij een draadloze verbinding betekent bijvoorbeeld dat er opnieuw een verbinding gemaakt dient te worden. Een correcte werking van de internetverbinding is van belang om de zonnepaneel installatie in de gaten te houden, wij adviseren regelmatig een korte blik op de app te werpen.

Indien er sprake is van een bekabelde verbinding, volg dan de volgende stappen:

  • Vanuit de omvormer loopt een internetkabel naar het modem/router. Controleer of deze kabel nog steeds goed in de modem is aangesloten en controleer vervolgens de status van de omvormer.
  • Start de modem opnieuw op. Zet  modem/router minimaal 1 minuut uit.
  • Start de omvormer opnieuw op. Zet daarvoor de rode schakelaar onder aan de omvormer op 0 en zet de zekering/aardlekautomaat van de omvormer in de meterkast uit. Het display, als aanwezig, gaat nu uit. Wacht 10 minuten en draai de schakelaar dan weer op 1. Controleer de  van de  omvormer

Heeft de omvormer geen display aan de voorzijde, dan kun je de status van de omvormer uitlezen a.d.h.v. de status LEDS aan de onderzijde van de omvormer. Betekenis kleuren LEDS

Bekijk via de instructievideo hoe de wifi-verbinding van de omvormer opnieuw tot stand te brengen.  Instructie SolarEdge wifi-verbinding

 


Deel dit artikel:

SolarEdge | Geen verbinding of data

Mocht de SolarEdge zonnepanelen installatie geen verbinding maken, controleer dan eerst de netwerkkabel van de omvormer of de wifi verbinding.  Een wijziging van internetprovider of wifi wachtwoord bij een draadloze verbinding betekent bijvoorbeeld dat er opnieuw een verbinding gemaakt dient te worden. Een correcte werking van de internetverbinding is van...

Micro-omvormers APsystems | Geen verbinding of data

Mocht de zonnepanelen installatie of een deel niet werken geen verbinding maken, controleer dan eerst de netwerkkabel van de communicatiemodule (ECU) of wifi verbinding. Een wijziging van internetprovider of wifi wachtwoord bij een draadloze verbinding betekent bijvoorbeeld dat er opnieuw een verbinding gemaakt dient te worden. Ik krijg geen verbinding...

Goodwe omvormer | Wifi verbinding

Neem de volgende stappen om de wifi verbinding van je Goodwe omvormer opnieuw tot stand te brengen.  Wifi instructies Goodwe  

Service

Bel ons op

045-5690525 Bereikbaar van 09:00–12:00 en 13:00–17:00

Stel je vraag via e-mail

info@ikwordgroen.nl